Tantramassage

Är tantramassage tillåtet i Sverige? Tantramassage är helkropps massage där även könsdelarna ingår. Var går gränsen mellan betald tantramassage och prostitution?

Det är verkligen synd om den svenska prostitutionslagen hindrar svenskar från att uppleva tantramassage av professionella utövare. I Tyskland finns det tantrainstitut där man både lär ut tantramassage och kan få tantramassage.

Det är bra för hela kroppen och själen att få uppleva en tantrisk massage. Vi i Sverige måste bli mer öppna för sambandet mellan kropp och själ. Den sexuella energin spelar en stor roll för människors välbefinnande. Sexualiteten bör vara en kärleksfull dans mellan manliga och kvinnliga energier. Tantramassage ger en möjlighet att få igång dessa energier.

Oxytocin kroppens källa till lugn och ro är ett hormon som frigörs vid beröring och sex. Jag tror att tantramassage ger stora mängder av oxytocin.

Tänk om svenska män lärde sig kärlekens tao, tantramassage och tantrasex. Då skulle de kunna ge sina kvinnor timmar av tillfredställande sex och massage. Det skulle bara vara de mest rabiata manshatande radikalfeministerna, som skulle stå emot och säga nej till en sådan behandling, tror jag.

Problemet är att de flesta i Sverige inte vet vad det handlar om och därför inte vet vad de går miste om. Jag tror att ju fler som får erfarenhet och förstår möjligheterna, ju fler kommer att vilja ha det. I Tyskland är det väldigt populärt med tantramassage, om man går efter antalet sidor på Internet som handlar om tantramassage.


Kommentarer
Postat av: Carl Johan Rehbinder

Jag kan verkligen instämma. Jag hittade din blogg genom att du skrev i samma tråd som jag hos Blogge, och detta om tantramassagen är verkligen något som jag är engagerad i.
Jag och min hustru Jennie håller kärlekskurser, och på dessa kan man få lära sig grunderna i tantrisk massage, och framför allt då könsmassagen.
Och jag håller med dig om att det är helt idiotiskt att det ska vara förbjudet att massera just könen. Det vill säga, det är förbjudet att betala för en sådan tjänst. Men knasigt är det, hur som helst.

2008-04-02 @ 21:34:03
URL: http://tantrikblog.wordpress.com/
Postat av: Bengt

Carl Johan, det är roligt att du hittade min blogg. Jag blev inspirerad att starta en egen
blogg av din tantrablogg.
Jag är ofta inne på din blogg och gör en del kommentarer. Jag brukar gå in på Cirkus Eros också, jag har följt med i vad som händer där i många år. Redan 2002 hade vi en diskussion om tantra på Cirkus Eros, då tyckte du att tantra var rätt skruvad.
Men sedan har du gått på kurs med Johan Ekenberg, startat egna kurser, deltagit i TV program och allt möjligt.
Jag är imponerad av din utveckling, produktivitet och förmåga att hinna med allting. Jag har fullt upp med att läsa det du skriver och titta på dina bilder.

2008-04-03 @ 11:00:35
URL: http://bengtoalmstedts.blogg.se
Postat av: Carl Johan Rehbinder

Ja, det är härligt att ses på Internet!
:-)
Kul att du blev inspirerad av mig att blogga. Det tackar jag för.

Och ja, för många år sedan hade den information jag fått om tantra inte givit mig den insikt som jag senare tillägnat mig. Det mesta jag hört kändes rätt förvirrande. Men jag uppelver att det har hänt väldigt mycket de senaste fem åren ? inte bara med mig, då, utan överallt. Medvetenheten om sex och andlighet har ökat enormt, om än i mindre cirklar än så länge, men det växer. När folk skriver om tantra i veckotidningar, och det iblanf t.o.m. blir nästan rätt, så har det hänt något stort.

2008-04-04 @ 11:09:29
URL: http://tantrikblog.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Hej

Är lite nyfiken på tantramassage. Är det olagligt förresten. Om man erbjuder en tantramassage så är ju större delen massage av kropp och sedan som höjdpunkt en massage av intima kroppsdelar. Priset är ju för en helmassage. Vad säger lagen om detta eller är det en dimzon som ej är prövad?

Sverige är fantastikst!!!!!!!

Thomas

2009-11-06 @ 14:47:58
Postat av: Anonym

Hej

Är lite nyfiken på tantramassage. Är det olagligt förresten. Om man erbjuder en tantramassage så är ju större delen massage av kropp och sedan som höjdpunkt en massage av intima kroppsdelar. Priset är ju för en helmassage. Vad säger lagen om detta eller är det en dimzon som ej är prövad?

Sverige är fantastikst!!!!!!!

Thomas

2009-11-06 @ 14:49:44
Postat av: Bengt

Det är förbjudet att betala för en sådan tjänst. Men, om det inte ingår i tjänsten utan är "lite extra" efteråt kanske det går?.

Men det verkar vara riskfullt att prova. Män ligger risigt till I alla fall. Om han får intim massage riskerar han att bli anklagad för sexköp. Om han ger massage riskerar han att bli anklagad för övergrepp.

Se http://bengtoalmstedts.blogg.se/2008/march/sex-ar-farligt.html#comment

2009-11-07 @ 11:39:25
URL: http://bengtoalmstedts.blogg.se/
Postat av: n'bengtsson

Skulle gärna vilja prova tantramassage, men var kan man få detta?



Det påminner mycket om Thailändsk oljemassage, där man i vissa fall av vissa massöser kan erbjudas "det där lilla extra". Men massagesalonger har stängts av polisen pga av det...

2009-11-30 @ 18:00:48
Postat av: Bengt

Jag vet inte var i Sverige man kan få det. Och om jag visste skulle jag inte tala om det i alla fall.

Det är nog bäst att hitta någon vän att ha massage med. Man kan ju också tänka sig att någon eller några som är intresserade av tantramassage kan träffas och prova på varandra.

Det finns böcker videos och kurser som lär ut tantramassage om man vill ha tips om hur man gör.

2009-12-01 @ 09:55:20
URL: http://bengtoalmstedts.blogg.se/
Postat av: Peter

"Det skulle bara vara de mest rabiata manshatande radikalfeministerna, som skulle stå emot och säga nej till en sådan behandling, tror jag. "



Hm, kanske om det gäller heterosexuella rabiata manshatande radikalfeminister. Kanske skulle lesbiska rabiata radikalfeminister gilla tantrisk massage. Det funkar väl mellan kvinnor med? :)

Men de måste ju ha svårt för att köpa såna tjänster i alla fall. De eldar ju upp pengarna..... :)

2010-07-09 @ 17:56:40
Postat av: Peter

Absolut, jag håller med! Bra skrivet! Tänk om svenska män, och även kvinnor, skulle lära sig mer om Tantramassage! Då skulle nog bli många förhållanden som blev starkare!



Förresten kan man lära sig mer om tantramassage på http://www.tantrakurser.se/tantra-massage.html om man vill! Där kan man också få övningar varje vecka till sin mail, bl.a. i just tantrasex! Rekommenderas!

2011-01-02 @ 21:43:53
URL: http://www.tantrakurser.se
Postat av: Johanna

För lite allmän info, kan jag tala om att det finns många i Sverige som exprimenterar med denna sortens massage och kallar sig en de ena, en de andra. Men det finns enbart en UTBILDAD och diplomerad tantra massör i Sverige med internationelt godkänd licens.

Han heter Mike Frizell, Jobbade tidigare i Göteborg och jag tror att han nu är bosat på Grab Canaria.

Har själv enbart fått vanlig massage av honom, då jag vid tidigare tillfällen ej kände till hans övriga kunskaper... synd. har däremot haft långa och mycket givande diskutioner och läroroka samtal med honom via Face book

2012-08-02 @ 11:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0