Presentation

Jag heter Bengt Almstedt och bor i Delsbo, Hälsingland.

Jag kallar mig Bengt O Almstedt när jag skriver insändare.

Jag ska inte förväxlas med pater Bengt Almstedt. Jag är född 58 och han är född 65 och vi kommer båda från Delsbo, men vi har olika synpunkter på religion, sex och en del annat. Han får stå för sina värderingar och jag står för mina.

Jag är intresserad, inte bara av sex, utan sju, åtta olika ämnen, om inte fler.

Dessutom går de olika intressena in i varandra. Politik, miljö, energi, religion, filosofi, sex och hälsa hör ihop tycker jag.

Jag vill vara med att vidga synvinklarna på vår värld och de möjligheter som finns.

Religioner och politiker har styrt och begränsat människors möjligheter genom tiderna.

En gång i tiden var det prästen och kungen som bestämde, vad människorna skulle göra, tänka och tycka.

Nu kan vi få kontakt med varandra genom Internet. Vi har möjlighet att resa jorden runt. Vi kan se på TV vad som händer i hela världen.

Det finns stora möjligheter, vetenskapen går framåt och de antal som är utbildad ökar. Det som begränsar oss är våra egna föreställningar och blockeringar.

Allt fler har bloggar och kan uttrycka sina synpunkter, känslor och erfarenheter. Det vidgar demokratin när fler av folket kan delta i samhällsdebatten. Demokrati betyder folkstyre. Man kan inte styra genom en blogg, men man kan påverka debatten. Pennan är farligare än svärdet, sägs det. Nu har pennan byts ut mot datorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0