Blondinbella, eller Isabella Löwengrip

Blondinbella har en självförtroendeskola. Jag tycker det är som att sätta bocken till trädgårdsmästare. Det är tackvare sådana som Blondinbella som många tjejer har dåligt självförtroende.

Oavsett om hon skriver "Det är mycket bättre att jobba på att tycka om dig själv, oberoende av alla andra." Budskapet blir ändå, man ska vara så ung, blond, vacker och framgångsrik som jag, för att vara inne.

99 procent av alla tjejer är inte som Blondinbellla. Om de då har dåligt självförtroende från början och jämför sig med henne så får de ännu sämre självförtroende. Kloka tjejer med självförtroende bryr sig inte om vare sig henne, eller att gå in på hennes blogg.

För mig är Blondinbellas blogg ett praktexempel på meningslösa ointressanta mode, fest, och shopbloggar. Nu går jag på fest, nu har jag shoppat det och det. Nu ska jag äta det och det på restaurang, bla, bla, bla. Om man ska ta ett typexempel på dumma blondiner, kan man ta Blondinbella.

Inte för att jag tror att Isabella Löwengrip är dum, hon är troligtvis en smart affärskvinna, men hennes blogg befäster bilden av den dumma blondinen som bara bryr sig om mode, killar och fester.

Ungdomars rädsla att visa sig naken inför andra har ökat enligt radioprogrammet Godmorgon Världen. Ungdomarna vågar inte visa sig naken för att de inte ser ut på "rätt" sätt enligt dem själva. Blondinbella förstärker den tendensen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0