Sjuvallsspåret

Jag åkte skidor på Sjuvallspåret och tog lite bilder. Världen är inte svartvit, men ibland kan man tro det. Det var väldigt mycket vit snö i skogen.

Det var vackert ute i naturen med all snö på träd och stugor. Men det kan vara besvärligt för älgarna att ta sig fram. De har ju inga skidor. Man måste se upp när man åker på vintervägarna, så att man inte kör på någon älg. Det var två älgar som sprang över vägen när jag kom körande på väg till spåret. Det var en bit framför mig så jag hann stanna. De gick åt varsitt håll och den ena stannade så att jag kunde ta en bild.

Älg vid sidan av vägen

Sjuvallsspåret går genom många vallar över myrar, skogar och hyggen. Många stugor skidar vi förbi, nu var de nästan översnöade.

Nyvallen

 

Prättingvallen

 

Örvallen

 

 

Skidåkare i spåret

 

Snötyngda träd bildar en portal


Kommentarer
Postat av: Peaches

Åå, vilka vackra bilder! Det är precis så där vintern ska se ut. Jag får lite "Tomten"-vibbar av dem, du vet Harald Wibergs fina illustrationer till Viktor Rydbergs dikt.

2011-01-17 @ 15:00:39
URL: http://peachmebaby.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0