Permakultur, skogsträdgårdar och fleråriga grönsaksodlingar

Jag var på ett föredrag om fleråriga grönsaker och biologisk mångfald i trädgården.
Jag har tyckt att de 25-30 olika grönsaker, frukter och bär som jag odlar är många sorter. Sedan lyssnar jag på Annevi Sjöberg och Philipp Weiss och förstår att det finns hur många grönsaker som helst som jag inte ens har hört talas om.
Utvecklandet av permakultur, skogsträdgårdar och fleråriga grönsaksodlingar är viktigt för att skapa ett omställt samhälle tror jag. Det finns mycket att lära sig, inte ens miljövetare och skgogsträdgårdsmästere som Annevi och Philipp vet allt om fleråriga grönsaker och vad man kan göra med dem. De efterfrågar fler tips i sin bok om fleråriga grönsaker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0