Vad ska vi ha samhället till?

 

Birger Schlaug har skrivit en bok som heter ” Vad ska vi ha samhället till?”. Han ifrågasätter tillväxten, arbetslinjen, konsumism, nyliberalism och upprustning. Det gör jag också. Han har skrivit en bok som tar upp de frågor, funderingar och åsikter om samhället, politiken och livet som jag också funderar på.

Jag håller med i det mesta han skriver. Det är bra att någon tydligt kan formulera det man själv har funderat på. Det gör att man kan bli inspirerad att tänka, skriva och kanske handla på nya sätt.

Jag lånade boken på biblioteket. Problemet med låneböcker är att man måste lämna tillbaka dem och man kan inte anteckna och stryka under heller. Därför köper jag boken för att den kan vara bra att ha om man får brist på argument.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0